Edukacja wczesnoszkolna

Praca z dziećmi jest pracą wymagającą wiele wysiłku. Nie jedynie trzeba ukończyć odpowiednie studia.



Konieczne jest takżerównież odbycie stosownych praktyk w tym kierunku. Dopiero one razem uprawniają młodego nauczyciela do tego, żeby mógł on pracować z dziećmi. Jeszcze do niedawna tacy początkujący nauczyciele musieli przygotowywać konspekt lekcji na prawie każde zajęcia, jakie mieli w planie na określony dzień. Dzisiaj już nie muszą oni przygotowywać ichniejszym na tak masową skalę. Zdarza się jednakże, że zaczynający nauczyciel wspiera się konspektami, bo ułatwiają mu one pracę i podział czasu na lekcji. W takich konspektach nie jedynie brało się pod uwagę kolejne etapy pracy z dziećmi. W nich gruntownie zawierano informacje o tym, co w danym momencie zajęć robi nauczyciel i uczniowie. Na każde pytanie uwzględniano dokładnie sprecyzowane odpowiedzi. Konspekty lekcji uwzględniały także to, jakie pomoce dydaktyczne na konkretnych zajęciach zostaną wykorzystane. Ich przygotowanie było faktycznie pracochłonne i zajmowało młodym nauczycielom dużo czasu. Tym bardziej, że kiedyś opracowywano je dla w rzeczywistości wszystkich prowadzonych zajęć, nie robiło różnicy czy był to wf czy zajęcia wyrównawcze. Konspekt był niezbędny. Aktualnie kiedy z tego się zrezygnowało, nauczyciele mają więcej czasu na to, by wnikliwie przygotować się do lekcji albo wymyślać sposoby, by zostały one dla dzieci interesujące. Mogą pracować nad metodami i technologiami nauczania. Zaangażowanie nauczyciela ponieważ bardzo widocznie przekłada się na to, jakie efekty w nauce osiągają jego uczniowie.
Źródło informacji: pomoce dydaktyczne.